Information

Your search text must be at least 3 characters.

İzin verildi


Savunma Sanayii Müsteşarlığından (SSM) yapılan açıklamaya göre, ABD Savunma Bakanlığı, yeni nesil savaş uçağı JSF/F-135’in küresel olarak idame edilmesi kapsamında yürüttüğü Avrupa bölgesi gövde ve motor ağır bakım, onarım merkezlerinin seçimine yönelik çalışmalarını tamamladı.
Savuma Sanayi Müsteşarlığı ve Hava Kuvvetler Komutanlığı tarafından JSF Projesi kapsamında 2007 yılında imzalanan PSFD MOU (Production Sustainment and Follow on Development) kapsamında hedeflenen Motor Üretim ve Bakım Kabiliyetinin Türkiye’de kazanılması için müzakereler yürütüldü. 2011 yılında ABD Hükümeti ve PrattWhitney firması ile birlikte bir analiz çalışması başladı. 2013 yılında alınan National Disclosure Policy ile ABD Hükümeti tarafından Türkiye’nin F135 Motoru Depo Seviyesi Bakım merkezi olarak çalışmalar yürütmesine izin verildi.
JSF Program Ofisi ve ABD Savunma Bakanlığı Tedarik, Teknoloji ve Lojistik Müsteşarlığı tarafından yürütülen tüm kritik program toplantılarına katılım sağlanarak her düzeyde Türkiye’nin bu konudaki kararlılığı muhataplarımıza iletilmiştir. Eskişehir’de mevcut motor üretim ve bakım tesislerine ABD Hükümeti ve üretici firma PrattWhitney ile birlikte teknik ziyaretler gerçekleştirilerek süreçte eşgüdüm sağlandı.
ABD Hükümeti tarafından kapsamlı bir değerlendirmeye tabi tutulan süreç neticesinde, Türkiye’nin tecrübesi ve uzmanlığı, diğer alternatiflere nazaran maliyet etkinliği ve uluslararası arenada bölgesel liderliği tescil edildi. Türkiye’nin JSF Projesi kapsamındaki en önemli hedeflerinden olan F135 Motorunun üretim ve bakım kabiliyetleri kazanılacak olup, alınan bu son karar ile Türkiye, 2018 yılından itibaren en az 3 yıl tek başına hizmet vermek üzere, Norveç ve Hollanda’nın önünde Program Tesisi olarak F135 Depo Seviyesi Bakım (DSB) hizmeti vermek üzere birinci sırada seçildi. Avrupa bölgesine kurulacak ilk tesisin sadece Türkiye’de olması ile “öğrenme eğrisi” ve başlangıç dönemi dezavantajlarının tamamı rekabet altında olmadan tek kaynak olarak geçilecek. Bu sayede rekabetin başlaması beklenen dönemde Türkiye en avantajlı konumda olacak ve 2024’ten itibaren yılda en az 100 motora DSB hizmeti sağlamak için avantaj sağlayacak.
(İHA)

Paylaş